Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Ny chef på Stampen

Publicerad: 2 April 2015, 08:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07

Magnus Andreasson är ny chef för riks- och regionalförsäljningen på västkusten hos Stampen.


Ämnen i artikeln:

Stampen

I dag genomför Stampen Local Media en förändring som innebär att bolagets nya riksförsäljningsorganisation tar över lokaltidningarna längs västkusten från Mediekompaniet.

Försäljningen kommer att samordnas med GP som nav och ny chef för riksförsäljningen blir Magnus Andreasson, tidigare försäljningschef för GP.

– Vi ska arbeta mer med helhetserbjudanden och kreativa lösningar som sträcker sig över alla kanaler. Kundfokusering, enkelhet och snabbrörlighet är viktiga ledord för oss 2015, säger Fredrik Dobber, försäljningsdirektör inom Stampen Local Media, i ett pressmeddelande.

Magnus Andreasson blir ansvarig för GP, Bohusläningen, Hallands Nyheter, Hallandsposten, Strömstads Tidning och TTELA samt flera gratistidningar.

– Kunskap om respektive marknadsområde och kundernas effekt är viktigare för oss än att optimera respektive produkt eller titel. Den nya försäljningsorganisationen sätts utifrån våra kunders behov, med en kontaktperson för samtliga produkter och tjänster på riksmarknaden. Vi får redan positiv respons från våra kunder, säger Magnus Andreasson i pressmeddelandet.

Det lokala försäljningsarbetet kommer i sin tur att ledas av Linda Forsberg.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Stampen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.