Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Ny annonsorganisation inom Bonnier News

Publicerad: 20 Juni 2016, 08:21
Uppdaterad: 21 Juni 2016, 08:20

Så blir Bonner News nya annonsorganisation.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsDagens NyheterExpressenDagens Industri

Bonnier News har nu förhandlat fram en ny annonsorganisation.

”Den nya organisationen är ännu ett led av att ställa om till att bli en effektivare annonsorganisation som ska spegla marknadens behov”, skriver Bonnier News i ett pressmeddelande.

Man ökar nu antalet tjänster inom affärsutveckling för att kunna samordna all kommersiell utveckling på ett effektivt sätt, med strävan att ligga i framkant gällande digitial kommunikation för att kunder och partners ”ska se Bonnier News som sitt självklara val”.

Man utökar även support för utveckling och försäljning, utökar antalet inom det programmatiska samt har skapat nya roller för innovation och nya intäkter.

”Vi kommer också att fusionera tjänsterna där det tidigare funnits en övergripande annonschef per varumäkte till två stycken personer som ansvarar för det operativa arbetet för varumärkena Expressen, Dagens Nyheter, Dagens Industri och Bonnier Ad Network”, skriver man vidare.

Paul Brandenfeldt (tidigare annonschef Expressen) blir ansvarig för Expressens och Dagens Nyheters operativa försäljningsarbete. John Sjölund (tidigare försäljningschef Bonnier Ad Network) blir ansvarig för Dagens Industri och Bonnier Ad Network. För live/konferensaffären blir Hampus Lindberg övergripande ansvarig. Dessa rapporterar direkt till försäljningsdirektör Alexander Lydecker.

Annonsledningsgruppen:

Paul Brandenfeldt, försäljningschef DN och Expressen

John Sjölund, försäljningschef Bonnier Ad Network och DI

Hampus Lindberg, försäljningschef Live

Jenny Rahm och Christian Risell, senior media manager Bonnier News Sales

Dilem Guler, affärsutveckling Bonnier News Sales

Anna Arvidsson, Studio Bonnier News Sales

Serdar Ok, analyschef Bonnier News Sales

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev