Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Nu kan företag köpa rätten att sprida låst DI-material

Publicerad: 15 Augusti 2019, 07:14

DI:s nya drag: företag kan köpa rätten att dela låst digitalt material med kunder.


Ämnen i artikeln:

Dagens IndustriPeter Fellman

Den nya lösningen, som DI tagit fram tillsammans med teknikföretaget Glimta, riktar sig främst till företag vilka efterfrågar att dela relevanta betalartiklar artiklar i sina egna kanaler. Genom att haka på erbjudandet kan företaget sprida den aktuella arikeln i sina sociala medier, i nyhetsbrev eller på sin egen sajt.

”Vi vet att många kommunikations- och marknadsavdelningar är frustrerade över att de inte kan dela en publicerad vd-intervju, en ny analys av företagets aktie eller andra företagsspecifika nyheter eftersom vi har en betalvägg”, säger Dagens Industris chefredaktör Peter Fellman, som också är affärschef för Di-Gruppen, till DI.se.

Priset företaget får betala avgörs av hur många de vill kunna dela med samt hur länge artikeln ska finnas tillgänglig.

”Affärstidningar har länge sålt särtryck av artiklar i papperstidningen till företag. Med Glimta gör vi den affären helt digital, automatiserad och blixtsnabb, precis som den ska vara på nätet”, säger Martin Mellgren, marknadschef Di-gruppen.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev