Dagspress
NTM satsar på bredband
Publicerad: 13 december 2022, 06:57
”Vi har stora möjligheter att utveckla konsumentaffären med vår lokala räckvidd och infrastruktur”, Gunilla Bakkenes, affärsområdeschef för läsaraffären på NTM.
Foto: NTM
NTM går i VK Medias fotspår och breddar tidningsaffären genom att lansera bredbandstjänst.
Under 2023 ska NTM lansera en bredbandstjänst för att bredda affären. Tjänsten går under namnet Folke.
Tanken är att bredbandstjänsten både ska skapa mervärde för befintliga tidningsprenumeranter och öka möjligheterna att nå ut till nya målgrupper. Bredbandet kommer att säljas som enskild produkt och som del i en tidningsprenumeration.
– Vi har stora möjligheter att utveckla konsumentaffären med vår lokala räckvidd och infrastruktur, till exempel genom etablerade marknadskanaler, försäljningsorganisation och ett kundcenter som är van att hantera kundsupport för digitala tjänster, säger Gunilla Bakkenes, affärsområdeschef för läsaraffären på NTM, i ett pressmeddelande.
NTM är som bekant inte först med att satsa på bredband för att bredda affären, en liknande strategi har även rullats ut av VK Media i Umeå som säljer bredband genom dotterbolaget Fiber8.
I samband med NTM:s satsning går det nystartade bredbandsbolaget Folke AB in som delägare i VK Medias Fiber8. Genom delägarskapet görs Folke bredband tillgängligt genom avtal med stadsnät i koncernens nuvarande marknadsområden.
Namnet Folke, den visuella identiteten och sajten har tagits fram av NTM:s reklambyrå Fluid.