tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

NTM lanserar kampanj för att lyfta lokal journalistik

Publicerad: 11 januari 2023, 06:44

Gunilla Bakkenes, affärsområdeschef för Läsaraffären på NTM.

Foto: NTM/Pressbild

NTM lanserar ett nytt kommunikationskoncept. Mediekoncernen vill lyfta den lokala journalistiken och stärka sitt varumärke: ”Vi vill berätta att vi ger våra kunder något som ingen annan kan ge dem”, säger Gunilla Bakkenes på NTM.

Ämnen i artikeln:

NTMKampanjDagspressToppnyheter förmiddag

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


NTM:s läsare ska bättre förstå vikten av lokal journalistik. Därför lanserar nu tidningshuset ett nytt kommunikationskoncept som syftar till att förtydliga deras journalistiska uppdrag och lyfta fram värdet av journalistiken.

– Vi vill berätta att vi ger våra kunder något som ingen annan kan ge dem. Nämligen att vi hjälper dem att komma närmare deras verklighet och att vår journalistik är relevant och värdefull i deras liv, berättar Gunilla Bakkenes, affärsområdeschef för Läsaraffären på NTM, i ett pressmeddelande.

NTM menar att den lokala närvaron skapar ett unikt värde som gör det möjligt att hjälpa läsaren att inte bara komma nära, utan att komma närmare. Kommunikationskonceptet har som mål att inte bara nå fram till dagens kunder utan att även morgondagens läsare.  

– Målsättningen med vårt nya kommunikationskoncept är ökad varumärkeskännedom och att göra vår lokala journalistik mer attraktiv i prioriterade målgrupper. Målet är att det skall driva försäljning, engagemang och lojalitet det vill säga stärka vår affär. Vi är mycket stolta och glada över vårt nya kommunikationskoncept, säger Gunilla Bakkenes.  

Den nya kampanjen har tagits fram av affärsområdet Läsaraffären, koncernens reklambyrå Fluid och byrån Around You.  

– Idéen bakom var ta fram ett kommunikationskoncept där man stärker den position som NTM’s titlar har idag. Det vill säga kvalitativ lokaljournalistik. Inte skapa en illusion och vara synonymt med ett påklistrat reklamkoncept i jakt på uppmärksamhet utan något som är nära och äkta, berättar Jens Flensburg, projektledare på Around You. 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev