Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

NTM kraftsamlar kring annonsaffären

Publicerad: 3 september 2021, 12:29

Annie Lidesjö Ståhl, COO på NTM: ”Verktyg vi får tillgång till nu kommer vara en viktig del i vårt arbete med att samordna och att arbeta datadrivet”.

Foto: Carolina Byrmo

NTM krokar arm med Salesforce och Accenture för att samordna annonsförsäljning och kunddata. Tidningshuset har även rekryterat Nicholas Gullberg från Schibsted, för en central roll i projektet.


Ämnen i artikeln:

NTMSalesforce

Med implementeringen av Sales Cloud och Media Cloud ska mediekoncernen NTM hantera sin kunddata mer effektivt och strukturerat. Arbetet förenklas och effektiviseras på flera sätt, bland annat genom säljteamens gemensamma försäljningsprocesser som får samma enhetliga vy. 

NTM får även tillgång till rapportfunktioner som gör det möjligt att jämföra annonsförsäljningen över tid på individuell kundnivå i realtid. Lösningen ska även möjliggöra integrering av tjänsten mot andra leverantörers datakällor och affärssystem.

Annie Lidesjö Ståhl, COO på NTM-koncernen, kommenterar i ett pressmeddelande:

- De verktyg vi får tillgång till nu kommer vara en viktig del i vårt arbete med att samordna och att arbeta datadrivet för att på bästa sätt förstå vår kund och leverera kampanjer som ger dem effekt i sin verksamhet, säger hon.

NTM förstärker i oktober sitt team med Nicholas Gullberg som kommer ha en central roll i implementeringen och jobba nära verksamheten för fortsatt utveckling. Nicholas Gullberg kommer senast från Schibsted där han arbetat i rollen som Head of CRM, Nordics.

I våras rapporterade Dagens Media om att NTM samlar koncernens analyskompetens i en och samma avdelning. Till chef utsågs då Camilla Hillerö, som även hon har en bakgrund från Schibsted.

Projektet startar under augusti 2021 och Salesforce samarbetar med Accenture för implementeringen av CRM och molnlösningar i hela NTM-koncernen.

LÄS OCKSÅ: NTM rekryterar innehållsutvecklare från Sörmlands Media
LÄS OCKSÅ: Annie Lidesjö nytt tillskott till NTM:s koncernledning  

 

 

 

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

NTMSalesforce

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News