Nio steg till egen falukorv tog hem vinsten

En annons som skulle vara varumärkesbyggande ledde till action. DDB:s annons för Scan om hur man gör falukorv från grunden blev Månadens printannons i september.

I nio steg förklarar DDB och Scan hur man gör falukorv från grunden i sin prisade annons. Sista meningen lyder: ”Om du inte hinner göra din egen korv behöver du inte misströsta – vi har redan gjort en falukorv från grunden som väntar på dig i kyldisken.”

– Det är viktigt med ”story­telling för oss”. Det är en resa att bygga varumärket och vi tycker att det är viktigt att hylla hantverket i varje steg, säger Ylva von Feilitzen, varumärkeschef på Scan.

Dagens Media utser varje månad "Månadens printannons". Till grund för redaktionens val av annons ligger RAM:s mätningar.

Läs hela artikeln i Dagens Media nummer 18.

Arbetsgrupp

Business director: Maria Lundvall

Ad: Fredrik Lund

Copy: Linus Östholm, Christian Bye

Prod. Cattis Söderblom

Original: Matilda Jacobson

Planner: Jessica Morales

Kund: Ylva von Feilitzen/Scan

Illustratör: Fredrik Tjärnholm

Mediebyrå: Bizkit

Publicerad 2013-10-23 14.00Uppdaterad 2015-12-06 12.58

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: