Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Newsfactory: "Vi ökar 50 procent i år"

Publicerad: 13 Januari 2011, 11:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Uppdragspublicisten Newsfactory nyanställer och siktar på kraftig tillväxt under 2011.


Efter ett starkt 2010 – då Newsfactory ökad vinsten med 30 procent och omsatte 110 miljoner kronor – siktar företaget på att öka än mer 2011. Fyra nya säljare har anställts till Newsfactory Custom Publishing och Roland Wiklund rekryteras internt till tjänsten som chef för samma affärsområde.

– Det är inom publishing vi satsar mest och vi tror att vi kommer att kunna öka försäljningen i det segmentet med 50 procent under året, säger Helena Delden, vd på Newsfactory.

En annan internrekrytering är Simon Knudsen som blir affärsområdeschef för Newsfactory Ad Sales. Utöver de som redan rekryterats så ska Newsfactory också ta in ytterligare en person på publishing-sidan och en formgivare till Newsfactory Productions.

– Vi börjar få in mer och mer externa uppdrag på produktionssidan, kundtidningar och broschyrer och annat. Den avdelningen jobbade tidigare mest med interna projekt men nu skulle jag vilja säga att vi är ett mellansteg mellan en annonsbyrå och reklambyrå, jag tror det finns en nisch att fylla där.

Förtydligande. I en tidigare version av den här artikeln uppgavs Newsfactorys omsättning till 27 miljoner kronor. Det var fel. Den korrekta omsättningen är 110 miljoner kronor.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.