Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Nerikes Allehanda får ny marknadschef

Publicerad: 22 december 2014, 06:37
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:17

Peter Sjöö får rollen som försäljnings- och marknadschef på Nerikes Allehanda.


Ämnen i artikeln:

PromediaNerikes Allehanda

I sin nya roll blir Peter Sjöö blir övergripande försäljnings- och marknadschef för Marknadsområde Örebro inom Promedia.

Där ingår såväl Nerikes Allehanda som sajten na.se och gratistidningen Örebroar'n.

Målet med rekryteringen är att stärka Promedias titlar i Örebro både när det kommer till intäkter och varumärke samt att skapa en övegripande försäljningsstrategi.

Ewa-Lena Spåre kommer samtidigt att fortsätta som försäljningschef för NA.

Peter Sjöö kommer närmast från Örebroarn' och har tidigare arbetat inom bland annat Sveagruppen och på Örebro-Kuriren.

– Det känns otroligt kul och spännande. Utmaningen är att hitta en optimal strategi för prenumererad och gratis print samt digitala kanaler, för att skapa högre effekt för våra kunder. Varumärkesfrågor står också högt på agendan och vi har en väldigt stark position på marknaden, säger Peter Sjöö i ett pressmeddelande.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

PromediaNerikes Allehanda

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev