Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Murdoch-tidningar tappar OS-avtal

News Internationals brittiska tidningar har förlorat ett avtal som skulle ge exklusiv tillgång till Storbritanniens OS-lag inför de Olympiska spelen i London 2012.


Publicerad 2011-07-21 13:28
Uppdaterad 2015-12-06 15:04

Ämnen i artikeln:

Rupert Murdoch

Dela artikeln:

Avtalet skulle ge Rupert Murdochs tidningar The Sun, The Times, The Sunday Times samt den nu mera nedlagda News of the World exklusiv tillgång till the brittiska OS-laget inför OS i London 2012.

Men efter skandalturerna kring telefonavlyssningarna – som tvingade Rupert Murdoch att lägga ner den 168 år gamla News of the World – har News International nu förlorat kontraktet som skrevs med Team 2012, det Visa-uppbackade projektet som ska samla in pengar och stödja de brittiska atleterna.

Flera internationella medier rapporterar om händelsen och Team 2012 kommenterar själva händelsen i ett uttalande:

"På grund av nedläggningen av News of the World kan kontraktet inte längre fullföljas som planerat".

Trots News of the Worlds nedläggning hade News Internationals övriga tidningar kunnat kalla sig för "Official Newspaper of Team 2012", men trots det letar Team 2012 nu efter nya mediapartners.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.