Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Mora Tidning satsar lokalt och digitalt – chefredaktören om strategierna

Publicerad: 17 maj 2022, 05:20

”Allt Mora Tidning gör genomsyras av ett målgruppstänk”, säger chefredaktören Mats Laggar.

Foto: Linnéa Kihlström

På bara några år har Mora Tidning mer än fördubblat antalet reportrar, fått en ny chefredaktör och bytt publiceringssystem. Samtidigt brottas tidningen med Postnords varannandagsutdelning och med att konvertera digitalt. Chefredaktör Mats Laggar om: ✓ Synen på print vs online ✓ Satsningen på den unga målgruppen ✓ Sajtsplitten som väntar ✓ Kreativa knepen för att komma runt Postnord.


Ämnen i artikeln:

MittmediaBonnierBonnier News LocalToppnyheter förmiddag

Sommaren 2020, ett och ett halvt år efter att Bonnier News hand i hand med norska Amedia köpt Mittmedia, utsågs fyra nya chefredaktörer i Dalarna. En av dem

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev