söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Moderna Tidskrifter släpper inredningsmagasin

Publicerad: 23 augusti 2010, 11:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42

Moderna Tidskrifter ger sig in i heminredningsdjungeln med magasinet Moderna Hem .

Ämnen i artikeln:

Daniel Andersson AlmModerna Tidskrifter

HW

Henrik Widell


Målgruppen för Moderna Hem är män och kvinnor i åldern 25-55 år, med dubbelt boende. För att pusha för tidningen ska 15 000 gratisex skickas ut till presumtiva prenumeranter. För att få en gratis tidning i brevlådan ska man bo i antingen Stockholm, Göteborg eller Malmö och ha en hushållsinkomst på 800 000 kronor om året.

– Vi når en målgrupp som är svår att ringa in. Efter tre veckors säljarbete har vi sålt ut 80 procent av vårt annonsutrymme, säger Daniel Andersson Alm, vd för Moderna Tidskrifter.

Det är trångt i inredningssegmentet men Daniel Andersson Alm vet hur han ska få läsarna att sträcka sig efter just hans tidning.

– Priset spelar en stor roll för en ny tidning. Vi kommer att ligga på 29 kronor för de första numren för att läsarna ska få upp ögonen för tidningen. Sedan kommer den vara snygg också, riktigt snygg. Vi måste kunna visa att vi trots vårt låga pris är lika bra eller bättre än våra fullpriskonkurrenter.

Första numret av Moderna Hem släpps den 7 oktober. Två nummer ska ges ut i år och tio nästa år. Upplagan ligger på 40 000 ex, inklusive friex.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev