Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Moderaterna jagar jägarröster

Publicerad: 1 September 2014, 13:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:30

Moderaterna sjösätter en ny reklamkampanj riktad mot väljare med jaktintresse – samma dag som en jägare avlidit efter en vådaskjutning.


Ämnen i artikeln:

Moderaterna

I dag startade årets älgjakt. I samband med detta lanserar Moderaterna en ny reklamkampanj som riktar sig till just jägare.

Budskapet i kampanjen är "Jaga inte jägarna" och den består bland annat av riktad displayannonsering på Facebook och en kampanjsajt.

Målet är att nå en kvarts miljon jaktintresserade väljare i åldern 18-65 år.

Per Nilsson är analys- och kommunikationschef på Moderaterna:

" Det här är ett bra exempel på hur ny teknik och digital annonsering gör det möjligt att nå ut till väljare med mer riktade budskap. Jakt är ett stort fritidintresse för många människor och det är frågor som berör, därför känns det bra kunna lansera denna kampanj", skriver han i ett mejl till Dagens Media.

Han fortsätter:

" Nya Moderaterna och Alliansen har en rad viktiga reformförslag inom jaktområdet som jag vet många väljare är intresserade av, men risken är stor att de försvinner i den allmänpolitiska debatten".

Moderaternas kampanj sjösattes bara timmar innan den tragiska vådaskjutningen av en jägare i Västerbotten, som inträffade kort efter att årets älgjakt inleddes.

Dagens Media har sökt kontakt med Per Nilsson för att höra om nyheten om vådaskottet påverkat kampanjen. Han har dock inte återkommit.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Moderaterna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.