Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Dagspress

Mittmedia startar nativebyrå

Matthias Sånemyr, vice vd på Leeads och Staffan Lönner, företagsmarknadschef på Mittmedia.

Startar nativebolag tillsammans med det digitala säljbolaget Leeads.


Publicerad 2017-07-06 12:28

Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Dela artikeln:

Mittmedia och det digitala säljbolaget ska under hösten starta upp ett gemensamt native advertising-bolag. Bolagets fokus blir affärsutveckling, försäljning och produktion av nativelösningar, främst i digitala medier.

– Vi har sedan tidigare ett samarbete med Leeads och vi har vid flera tillfällen konstaterat att vårt synsätt på affärer och framtidens utmaningar stämmer bra ihop, så för Mittmedia är detta ett spännande och naturligt sätt att ta oss an en växande nativemarknad, det ligger också väl i linje med vår strategi att utveckla den digitala affären i samarbete med flera olika partners, säger Staffan Lönner, företagsmarknadschef på Mittmedia, i en kommentar.

Än så länge letar man fortfarande efter en vd för bolaget samt flera andra medarbetare, så som projektledare och säljare.

– Efterfrågan av olika nativelösningar på olika plattformar ökar snabbt och kräver ett eget fokus. Både ur ett publicist- och ett annonsörsperspektiv. Vår ambition är att vara bolaget som är bryggan mellan publicister och annonsörer och som utvecklar och anpassar de lösningar som marknaden efterfrågar. Eller det vi förväntar oss att marknaden kommer att efterfråga, säger Matthias Sånemyr, vice vd på Leeads, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.