Gå direkt till textinnehållet

Mittmedia startar nativebyrå

Matthias Sånemyr, vice vd på Leeads och Staffan Lönner, företagsmarknadschef på Mittmedia.

Startar nativebolag tillsammans med det digitala säljbolaget Leeads.

Mittmedia och det digitala säljbolaget ska under hösten starta upp ett gemensamt native advertising-bolag. Bolagets fokus blir affärsutveckling, försäljning och produktion av nativelösningar, främst i digitala medier.

– Vi har sedan tidigare ett samarbete med Leeads och vi har vid flera tillfällen konstaterat att vårt synsätt på affärer och framtidens utmaningar stämmer bra ihop, så för Mittmedia är detta ett spännande och naturligt sätt att ta oss an en växande nativemarknad, det ligger också väl i linje med vår strategi att utveckla den digitala affären i samarbete med flera olika partners, säger Staffan Lönner, företagsmarknadschef på Mittmedia, i en kommentar.

Än så länge letar man fortfarande efter en vd för bolaget samt flera andra medarbetare, så som projektledare och säljare.

– Efterfrågan av olika nativelösningar på olika plattformar ökar snabbt och kräver ett eget fokus. Både ur ett publicist- och ett annonsörsperspektiv. Vår ambition är att vara bolaget som är bryggan mellan publicister och annonsörer och som utvecklar och anpassar de lösningar som marknaden efterfrågar. Eller det vi förväntar oss att marknaden kommer att efterfråga, säger Matthias Sånemyr, vice vd på Leeads, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-07-06 12.28Uppdaterad 2017-07-06 12.28

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: