Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Mittmedia: ”De intäkter vi tappar i print kompenserar vi för digitalt”

Publicerad: 17 December 2019, 06:30

Det viktigaste beslutet för att underlätta Mittmedias digitala tillväxt var den sänkta digitalmomsen, konstaterar affärschefen Mikael Nestius.

Mittmedia ser just nu tillväxt både när det kommer till läsarintäkter och antal prenumeranter, enligt Mittmedias affärschef Mikael Nestius. Målet är att ha en hushållstäckning på mellan 30–50 procent.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsMittmedia

Sedan drygt ett år tillbaka ingår lokaltidningskoncernen Mittmedia, som har ett trettiotal tidningar i sitt stall, i Bonnier News. Mittmedia som under den tidigare ledningen förespråkade ett aggressivt ”digital first”-tänk

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsMittmedia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.