Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Mitt i startar helgtidning

Publicerad: 4 Maj 2015, 06:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:02

Gratistidningen Mitt i lanserar en ny helgtidning och storsatsar på nätet.


Ämnen i artikeln:

Mitt i

Dagens Media har tidigare skrivit om lokaltidningskriget i Stockholm. Bara i år har Direktpress startat 13 nya titlar. Nu slår konkurrenten Mitt i tillbaka och lanserar en helgtidning, som också ska utmana Bonnier och Schibsted i Stockholmsområdet.

– Det finns ett stort intresse för helgen i Stockholm, samtidigt som mycket av läsningen försvinner när folk säger upp sina prenumerationer på DN och SvD. Målet är att fånga upp en mer urban, och något yngre målgrupp än den man når med den ordinarie produkten i dag, säger Erik Norberg, ny vd för Mitt i, till Dagens Industri.

Första numret av tidningen, som går under namnet Mitt i Stockholm, kommer på fredag och distribueras i 174 000 brevlådor i fyra utgåvor: Vasastan, Kungsholmen, Östermalm och Södermalm.

Samtidigt ska Mitt i, som köptes upp av riskkapitalbolaget Segulah förra året, få en tydligare digital närvaro, som enligt Erik Norberg kommer att innebära både "nyanställningar och olika former av samarbeten". De första uppdaterade digitala produkterna ska lanseras under hösten 2015.

– Vi har redan börjat testa oss fram i en inkubatorsmiljö, och jag drar nu upp riktlinjer för hur det digitala arbetet ska se ut. Först ska vi digitalisera tidningarna och vårt nyhetsmaterial i större utsträckning, sedan ska vi hitta nya digitala produkter, säger han till Dagens Industri.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mitt i

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.