Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Mitt i rekryterar kommersiell direktör

Publicerad: 15 April 2016, 08:10
Uppdaterad: 15 April 2016, 08:11

Mitt i gör om organisationen och rekryterar en kommersiell direktör.


Ämnen i artikeln:

Mitt i

Michael Fällström får rollen som kommersiell direktör på Mitt i. Han kommer närmast från en tjänst som försäljningschef på Stampen Media i Stockholm och har även en bakgrund från Talentum, Dagens Media och TV4.

Rollen som kommersiell direktör är helt ny inom Mitt i.

– Vi har gjort om vår interna organisation. Tidigare hade vi en försäljningsdirektör och det uppdrag läggs nu på den kommersiella direktören, men vi utvidgar även rollen till att ännu mer fokusera på kommersiell strategi och affärsutveckling, säger Erik Norberg, vd på Mitt i.

Johan Sandin, som tidigare var försäljningsdirektör går vidare till en roll som annonschef för nykundsutveckling.

– Vi utvecklar hela Mitt i ganska kraftfullt just nu. Vi har en otrolig potential, men vi måste ta ett mer proaktivt och strategiskt angreppssätt än tidigare, både för att kunna utveckla produkten men även för att möta kundernas behov. Nu satsar vi bland annat på att gå mer utanför den traditionella försäljningen.

Varför blev det just Michael Fällström?

– Han har en otroligt bred erfarenhet i branschen och han kan hela mediemarknaden väldigt bra. Dessutom är han en omvittnat bra ledare. Så kombinationen av branschkunskap, hans analytiska sida och ett bra track record som ledare känner vi är klockren för Mitt i, men även för Michael tror jag.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mitt i

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.