Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 12 Mars 2020, 09:34
NTM:s vd Lina Hedenström tror att all affärsutveckling måste ha någon form av utgångspunkt i kärnaffären.
Foto: Rebecka Rynefelt
NYA AFFÄRER DEL 4. I hopp om att hitta nya intäkter testar mediehusen en rad nya saker. Men alla initiativ flyger inte. Flera av mediehusen drar i dag slutsatsen att kringaffärerna behöver ta sin utgångspunkt i kärnaffären: journalistiken.
Ämnen i artikeln:
Hall Media Svenska DagbladetGota MediaNTMEgmontAller MediaExpressenAftonbladetStampenDagens NyheterMan måste våga misslyckas för att lyckas, brukar det heta. Och för att nå framgång på dagens hårt pressade mediemarknad krävs att mediehusen utmanar gamla tankemönster och testar nya saker.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.