Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Minskat intresse för Almedalen bland mediehusen: ”Regeringskrisen gör det snäppet intressantare”

Publicerad: 30 juni 2021, 13:09

De stora mediehusen och tidningarna kommer lysa med sin frånvaro under årets Almedalen, enligt Dagens Medias rundringning.

Montage: Getty Images + Janne Naess

Förra året ställdes Almedalen in. I år blir det en helt digital tillställning. Mediehusen och de stora tidningarna ska inte medverka. I stället bevakar de främst politiska utspel – vilket blivit särskilt intressant med anledning av regeringskrisen.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetSvDExpressen.seAlmedalenDNDagens NyheterSchibstedPeter Wolodarski

Schibsted valde att inte medverka fysiskt på plats i Almedalen redan innan pandemin 2019. Petter Ovander – communications specialist på Schibsted News Media – säger att det inte heller blir

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.