Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Minskade intäkter för säljbolagen 2019

Publicerad: 9 September 2020, 13:17

Anders Sjösten vd för Mediekompaniet och Oskar Sardi ser allt positivare på framtiden. Men fortfarande är det ganska kärvt på annonsmarknaden till följd av pandemin.

Foto: Mediekompaniet och Oskar Sardi

Dagens Medias stora bokslutskartläggning visar att nästan samtliga säljbolag tappade intäkter under 2019. ✓Leeads ökar kostnaderna ✓Mediekompaniet siktar på nollresultat ✓Sprintad ner 4,5 procent sedan mars


Ämnen i artikeln:

coronavirusetIRMSprintadMediekompaniet

Som Dagens Media tidigare berättat investerades det i Sverige totalt drygt 40 miljarder kronor i medier förra året. Det var en minskning med 2,9 procent jämfört med 2018. 

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.