Dagspress
Minskade intäkter för säljbolagen 2019
Publicerad: 9 september 2020, 13:17
Anders Sjösten vd för Mediekompaniet och Oskar Sardi ser allt positivare på framtiden. Men fortfarande är det ganska kärvt på annonsmarknaden till följd av pandemin. Foto: Mediekompaniet och Oskar Sardi
Dagens Medias stora bokslutskartläggning visar att nästan samtliga säljbolag tappade intäkter under 2019. ✓Leeads ökar kostnaderna ✓Mediekompaniet siktar på nollresultat ✓Sprintad ner 4,5 procent sedan mars
Som Dagens Media tidigare berättat investerades det i Sverige totalt drygt 40 miljarder kronor i medier förra året. Det var en minskning med 2,9 procent jämfört med 2018.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.