Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 9 september 2020, 13:17
Anders Sjösten vd för Mediekompaniet och Oskar Sardi ser allt positivare på framtiden. Men fortfarande är det ganska kärvt på annonsmarknaden till följd av pandemin.
Foto: Mediekompaniet och Oskar Sardi
Dagens Medias stora bokslutskartläggning visar att nästan samtliga säljbolag tappade intäkter under 2019. ✓Leeads ökar kostnaderna ✓Mediekompaniet siktar på nollresultat ✓Sprintad ner 4,5 procent sedan mars
Som Dagens Media tidigare berättat investerades det i Sverige totalt drygt 40 miljarder kronor i medier förra året. Det var en minskning med 2,9 procent jämfört med 2018.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.