Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

#metroskogen ska rädda träden

Metro uppmanar läsarna att ladda upp bilder på hur de bidrar till en bättre miljö. Lyckas man tagga tusen bilder lovar Metro att plantera lika många träd.

Helen Preutz


Publicerad: 12 Mars 2013, 09:10
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:53

Ämnen i artikeln:

WWFMetro

WWF-kampanjen " I will if you will"  har inspirerat gratistidningen Metro att starta en egen kampanj till förmån för miljön i samband med Earth hour den 23 mars.

Nu uppmanar Metro läsarna att skicka in bilder på sig själva när de gör något bra för miljön. Bilderna visas på kampanjsajten genom att man laddar upp dem via Instagram och taggar dem med #metroskogen.

Lyckas läsarna skicka in 1000 bilder före den 23 mars lovar tidningen att plantera lika många träd i Borneos regnskog. Och det ser lovande ut – redan nu har 464 stycken bilder laddats upp.

– Det är jätteroligt att så många visat sitt engagemang redan nu. Vi använder sociala medier för att visa upp vad vi gör om dagarna och för att få bekräftelse. Det kan vara bilder på våra söta barn eller våra nya träningsskor. I det här fallet tycker vi att man kan lägga ut en bild som visar att man gör någonting som är bra för miljön, säger Kia Agerhem marknadsdirektör Metro till dagensmedia.se.

Själv har hon taggat en bild på grön ekologisk mat som hon handlar.

Redan nu planterar Metros pappersleverantör två nya träd för varje träd som avverkas.

De står bakom kampanjen:

Art Director: Gabirella Frankander

Brand Manager: Jenny Bloth

Social Stragetist: Carin Elvhammar

Ämnen i artikeln:

WWFMetro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.