Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Metros nya fredagstidning ska förlänga helgen

Publicerad: 24 februari 2017, 07:37
Uppdaterad: 24 februari 2017, 08:53

Idag lanserar Metro sin nya fredagstidning.

Metro har tagit fram ett nytt koncept för att fånga helgläsningen.


Ämnen i artikeln:

Metro

Idag lanserar Metro sin nya fredagstidning, som är SEO-optimerad och handlar om vad läsarna söker efter på internet, just den helgen.

– Vi har tagit fram den här tidningen tillsammans med våra kunder, men framför allt tillsammans med våra läsare. En enda sak var precis alla överens om: helgen är för kort, säger chefredaktör Eric Ljunggren i ett pressmeddelande.

Metros nya satsning rör både print, digitalt, marknad, läsare och kunder.

Konceptarbetet har inkluderat samtliga avdelningar på företaget och framförallt har feedback och information inhämtats från läsare och kunder.

– Det var väldigt spännande att tillsammans med Metro titta på hur deras användare ser på helgen. Jag tror på samarbete och förändring och använder därför gärna Design Thinking som metod för att lokalisera användare, definiera problem som du upplever, hitta lösningar, göra prototyper och sedan snabbt testa, kommenterar Rickard Frank som lett projektet.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.