Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Metros nöjesbilaga till Göteborg

Publicerad: 12 Januari 2011, 06:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Metro Weekend drog igång i slutet av 2008 som ett försök att locka tillbaka annonspengar som gått till Stockholm City. Nu lanseras tidningen även i Göteborg.


–  Vi gör denna satsning för att våra läsare i målgruppen 15-39 år inte har en nöjestidning på veckobasis säger Per Gunne, chefredaktör Metro, i ett pressmeddelande.

Tidningen kommer varje fredag och fokuserar på det lokala nöjeslivet i staden. Man har också knutit till sig Erik Almqvist från magasinet Filter, som blir krogskribent.

Metro Weekends målgrupp är "aktiva unga, nöjeskonsumerande metropoliter".

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.