Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Metro väljer Scholz & Friends

Publicerad: 9 Oktober 2013, 06:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

UPPDATERAD. Det blir Scholz & Friends som ska ansvara för Metro Internationals globala kampanjer


Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsMetro

Det nya uppdraget innebär att Scholz & Friends blir ansvariga för löpande kampanjer på Metros 23 marknader.

Den första kampanjen från Scholz & Friends gick upp i september i år och marknadsförde Metro Photo Challenge i 120 städer runt om i världen. Ytterligare fyra kampanjer från Scholz & Friends är inplanerade, berättar byråns kreative chef Arvid Svanvik.

– Jag kan inte gå in på vad de ska handla om, men det här är ett fantastiskt uppdrag. Metro växer så det knakar ute i världen där man heller inte använder smartphones i lika stor utsträckning som i Sverige, säger han till Dagens Media.

Hur stort uppdraget blir återstår ännu att se.

– Det är fantastiskt roligt med en internationell kund, det blir ju andra problemställningar än vad man är van vid. Och dessutom ska kampanjerna fungera på många olika språk.

LÄS OCKSÅ:

Arbetsgrupp

Scholz & Friends

Creative Director – Arvid Svanvik

AD – Stefan Nüth

Account Manager – Alexander Gauffin  

Metro International

Jeremy Bryant

Johanna Runebjörk

Emelie Rud

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsMetro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.