Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Metro ska göra fler kundtidningar

Publicerad: 24 April 2013, 13:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Metro fördjupar samarbetet med Oh My som tar över tidningens magasinproduktion. Samtidigt går tre av tidningens anställda över till bolaget.


Ämnen i artikeln:

Oh MyMetro

Metro och medieproduktionsbolaget Oh My inledde sitt samarbete 2009 med lanseringen av magasinet Metro student magazine. Sedan dess har företagen haft ett nära samarbete som de nu fördjupar.

– Vi kommer att flytta all produktion inom affärsområdet Metro custom publishing till Oh My. I och med det kommer tre av våra anställda övergå till Oh My, men med fortsatta uppdrag för Metro, säger Linus Paulsson, chefredaktör för Metro, till Dagens Media.

Metro custom publishing producerar kundbilagor, advertorials och magasin på kunduppdrag som exempelvis Melodifestivaltidningen som de gör på uppdrag av SVT. Nu hoppas de på fler magasin.

– Det utvidgade samarbetet innebär att vi kommer att kunna ta större uppdrag och bli mer flexibla i vår uppdragsverksamhet. Vi hoppas kunna göra fler magasin än vad vi gjorde 2012.

Christian Albinsson, medgrundare och säljare på Oh My, ser fram emot det fördjupade samarbetet. I ett pressmeddelande säger han följande:

– För Oh My innebär detta samarbete att många intressanta dörrar öppnas och för Metro innebär det mer kostnadseffektiv och lättöverblickad produktion. Det första som vi hugger tag i är en tidning för WestPride-festivalen vilket känns som en superspännande samarbetspartner.

Frida Wickberg

Ämnen i artikeln:

Oh MyMetro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.