Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Metro sjösätter nya sajten

Publicerad: 24 april 2013, 09:05
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:48

I dag är det premiär för nya metro.se. Målet är att bli förstahandsvalet på nätet.


Ämnen i artikeln:

Metro

Dagens Media har i flera artiklar berättat om Metros stundande digitaloffensiv.

I dag är det premiär för tidningens nya sajt, som ska ge läsarna en modernare och snabbare upplevelse. Sajten är också responsiv vilket gör att den anpassar sig efter användarens plattform.

– Nu tar vi nästa steg för en kraftig läsartillväxt. Det här är bara början av en resa. Metro måste bli ett av toppvalen för nyheter online, inte minst i mobilen. Dit är det en bit kvar, säger Metros chefredaktör Linus Paulsson till Dagens Media.

Samtidigt ska tidningen rekrytera.

– Vi ska bygga en modern och effektiv nyhetsorganisation där läsarens behov av snabba nyheter står i centrum. Vi har precis inlett jakten på Sveriges bästa nyhetschef, som ska leda Metro i såväl print som online.

Har lanseringen varit problemfri?

– Ingen lansering är problemfri men teamet har gjort ett kanonjobb.

Linus Paulsson passar också på att ge sina konkurrenterna en känga.

– Alla stora aktörer planerar att låsa ute läsarna, eller gör det redan, med vad de kallar betalväggar. Och vem vill gå in i en vägg? Metro kommer alltid att vara gratis, alltid.

Den nya sajten har byggts i samarbete med Metro Internationals utvecklare och produktteam.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.