Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Dagspress

Metro om annonseringen: ”Business as usual”

Det är ”business as usual” på Metros försäljningsavdelning säger Martin Hjorth, säljdirektör på Metro.

Foto: Janne Næss

Christen Ager-Hanssen ska begära företagsrekonstruktion och dra ned på både utgivning och personal, men Metros säljdirektör säger att det är ”business as usual” som gäller för säljavdelningen.


Publicerad 2019-03-25 10:23

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:

Metro befinner sig i en ekonomisk kris med skatteskulder på närmare 9 miljoner kronor och en vd som säger att man kommer ansöka om företagsrekonstruktion samt dra ned på utgivningstakten. 

När Dagens Media hör av sig till printexperter säger det att informationen de fått från Metro är att annonseringen fortsätter som vanligt. Samtidigt påpekar Nicklas Grundström på IUM att det är svårt att vara helt säker på vad som egentligen pågår.

– Men å andra sidan är det inte försäljningschefen eller försäljningsavdelningen som tar beslut om Metro ska vara kvar i den form som den är idag, det görs på en högre nivå. Så det är svårt att få ett svar som kan kännas helt tryggt för annonsörer, säger han till Dagens Media. 

När Dagens Media ringer upp Martin Hjorth, säljdirektör på Metro med ansvar för försäljning i Stockholm, säger han att verksamheten fortsätter som vanligt. 

– Vi har inte fått någon information mer än att det är ”business as usual” som gäller. Vi har inte fått någon information om varken direkt varsel, eller ändring av distribution eller utgivning. 

Vilken information går ni ut med till annonsörer som hör av sig?

– Exakt samma. Vi har fullt upp och det har givetvis ringt några. Vi har försökt att vara så förebyggande som möjligt mot byråer och kunder och meddelat att all information som vi har är att vi ska fortsätta verksamheten ”business as usual”. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.