Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Metro och SvD i allians mot DN

Publicerad: 22 September 2009, 06:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Metro och SvD gör gemensamt platsannonspaket för Stockholmsmarknaden.


När Schibsted köpe in sig i svenska Metro rullade man ut ett antal annonspaket, som räckviddsprodukten Dawn til Dusk.

Dessutom flaggade bolagen för en gemensam satsning på platsannonsmarknaden. Den 1 oktober är det premiär för Stockholms Platspaket, som omfattar Metro och SvD Näringsliv. Koncernerna har ett tydligt mål: ta en tugga av Dagens Nyheters platsannonskaka.

– Vi vill komma upp med ett tydligt alternativ till DN:s platsprodukter. Genom att kombinera SvD och Metro får vi en bra räckvidd eftersom vi har en låg dubbeltäckning, säger Metros vd Andreas Ohlson.

Enligt Orvesto Konsument 2009:1 når de båda tidningarna 774.000 läsare i Stockholmsområdet, jämfört med Dagens Nyheters 573.000 läsare.

Metro står för försäljningen. En bokning ger två införanden - i Metro på tisdagar och SvD Näringsliv på söndagar.

En helsida kostar 110.000 kronor brutto.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.