Metro lanserar "sångfågeln" Mello

I dag lanserar Metro sin egen maskot i Melodifestivalen – sångfågeln Mello.

Mello gör sitt första framträdande i en intervju i dagens Metro WKD, men kommer att dyka upp i bland annat en egen blogg, i webb-tv samt göra intervjuer med artister.

"Skulle man stöta på Mello på gatan i de olika städerna dit Melodifestivalen kommer, är det inte omöjligt att hen har en biljett över", skriver Metro själva om karaktären.

Kia Agerhem är marknadsdirektör på Metro:

– Vi vidareutvecklade konceptet kring sångfåglar som vi skapade förra året och tar ut det live och vi hade en fantastisk tur som träffade på Mello. Han blev snabbt en i gänget, säger hon i ett pressmeddelande.

Mello lanseras i samband med Metros satsning kring Melodifestivalen.

Dante Thomsen

Publicerad 2013-01-25 06.38Uppdaterad 2015-12-06 13.58

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: