Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Metro lanserar "sångfågeln" Mello

I dag lanserar Metro sin egen maskot i Melodifestivalen – sångfågeln Mello.

Dante Thomsen


Publicerad: 25 Januari 2013, 06:38
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:58

Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenMetro

Mello gör sitt första framträdande i en intervju i dagens Metro WKD, men kommer att dyka upp i bland annat en egen blogg, i webb-tv samt göra intervjuer med artister.

"Skulle man stöta på Mello på gatan i de olika städerna dit Melodifestivalen kommer, är det inte omöjligt att hen har en biljett över", skriver Metro själva om karaktären.

Kia Agerhem är marknadsdirektör på Metro:

– Vi vidareutvecklade konceptet kring sångfåglar som vi skapade förra året och tar ut det live och vi hade en fantastisk tur som träffade på Mello. Han blev snabbt en i gänget, säger hon i ett pressmeddelande.

Mello lanseras i samband med Metros satsning kring Melodifestivalen.

Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenMetro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.