Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Metro kasserar schlagerfågeln "Melody"

Publicerad: 28 januari 2014, 08:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50

Nu startar Metro sin bevakning av Melodifestivalen. Den här gången utan maskoten "Melody".


Ämnen i artikeln:

Metro

Inför förra årets Melodifestivalturné lanserade Metro en egen maskot - Sångfågeln "Mello". Fågeln intervjuade artister, gjorde webb-tv och hade en egen blogg. När det nu återigen är dags att bevaka Melodifestivalen är maskoten inte med.

– Mello har gjort sitt. Det var en rolig period men var sak har sin tid, säger Mona Johansson, tf chefredaktör på Metro till Dagens Media.

Under förra årets turné ska Mellofågeln har fått kritik från andra journalister för att ha tagit för mycket plats, men enligt Mona Johansson är det inte anledningen till att maskoten försvinner.

– Definitivt inte. Det lät positivt isåfall. Plats ska vi ta, på ett schysst sätt.

Totalt är åtta personer på Metro ackrediterade till Melodifestivalen.

– Vi är ju mediepartner så vi gör alltid lite extra och vi har ett ovanligt stort team för att vara Metro. Vi är duktiga på att göra bra saker med en smal organisation. Vi anser att Melodifestivalen passar vår profil. Det passar både ur ett business to business-perspektiv och ur ett läsarperspektiv, säger Mona Johansson.

I år ligger fokus på webb-tv, som presenteras av Coop. Metromode kommer att vara med backstage under hela turnén och sända webb-tv på metro.se och metromode.se.

– Det är ett redaktionellt format, där de är sponsor. Det är ingen produktplacering.

Dessutom kommer bloggaren Nina Andrén följa turnén för metro.se.

– Hon är en riktig melodifestivalnörd. Hon är så passionerad för det här och vi är glada över att ha med henne i vårt team, säger Mona Johansson.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev