Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Metro Bostad lanseras på nytt

Publicerad: 25 januari 2013, 07:26
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:58

Idag relanseras Metros helgtidning, Metro Bostad, i Skåne. Tidningen ska innehålla mer livsstilsläsning och komma ut varje fredag.


Ämnen i artikeln:

Metro

Målet med nylanseringen av Metro Bostad i Skåne är att flytta fram positionerna på marknaden.

– Vi kommer nu i ännu högre utsträckning erbjuda våra annonsörer attraktiva annonslösningar i en relevant miljö. Den hushållsdistribuerade Metro Bostad i kombination med Sveriges största dagstidning, Metro, ger oss ett mycket starkt annonspaket. Vi tillgodoser nu våra kunders ökade behov av smarta printpaket i regionen, säger Patrik Danielsson, försäljningsdirektör Metro Skåne i ett pressmeddelande.

Målgruppen för den relanserade bostadstidningen, som distribueras hem, är den medvetna, aktiva och moderna metropoliten i åldern 25-50 år med stort intresse för livsstil, mode, hälsa, resor, inredning, karriär och personlig utveckling, enligt Metro själva. Den ska även ha en "skönare känsla".

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.