Dagspress
"Mediesäljarna är för dåliga"
Publicerad: 23 februari 2012, 05:59
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:32
Mediesäljare har svårt att komma till avslut när det ska göras affärer. Det ska en ny utbildning från Smart Company ändra på.
Enligt Thomas Juréhn, vd på Smart Company, har mediesäljare på dagens marknad fått allt svårare att avsluta affärerna.
– Nu är det inte som tidigare när säljarna nästan fungerade som ordermottagare. Under ett antal år nu har säljarna lärt sig alla tekniska argument om räckvidder, målgrupper och strategier, men många säljare kan inte få kunden att känna i magen att ”det här var riktigt bra”, säger Thomas Juréhn.
Säljarna är helt enkelt för dåliga på presentation, menar Thomas Juréhn.
– De kan ha ett fantastiskt bra erbjudande, men kunden förstår inte det.
Den nya utbildningen görs i samarbete med Plannerfed och improvisationsteater.se.
– Improvisationsteatern håller bland annat kurser för näringslivet i presentation och kroppsspråk. Vi kommer att filma våra deltagare så att de själva får se hur de beter sig – det är jättenyttigt.
Thomas Juréhn hoppas att den första kursen ska dra igång i april.