Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Mediehusens jakt på nya intäkter

Publicerad: 12 Mars 2020, 06:34

Stampen, Gota Media, Hall Media, NTW, NTM och Bonnier News har ihop och startat Early Bird för att distributionsaffären ska växa. Nästa steg i paketutdelningen är att utvidga de geografiska områdena, berättar Bonnier News vd Anders Eriksson.

Foto: Rebecka Rynefelt

NYA AFFÄRER DEL 1. Medierna letar febrilt efter nya kringaffärer vid sidan av kärnaffären. Dagens Media har frågat tolv av landets största tidnings- och tidskriftshus om vad det är som ska driva intäkter i framtiden. Tydligt är att mediehusen ser stor potential i paketdistributionen.


Ämnen i artikeln:

DistributionBonnier NewsSchibsted

I takt med att annonsmarknaden fortsätter att vika och tidningarna kämpar med att konvertera digitala prenumeranter tvingas mediehusen att söka nya intäktsvägar som de traditionellt inte har arbetat med tidigare.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.