Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Mediehusen skärper reglerna och politikerna ökar begränsningarna – så har inställningen till reklamen förändrats

Publicerad: 2 november 2021, 10:35

TU:s Johan Taubert, Sveriges Annonsörers Hanna Riberdahl och DN:s Anna Åberg är några av de som ger sin syn på självreglering respektive politisk styrning på reklamområdet.

Samtidigt som politikernas vilja att begränsa den kommersiella yttrandefriheten ökar väljer allt fler medier själva att sätta upp tuffare riktlinjer. Vad får det här för konsekvenser? ✓ SvD och DN om sin syn ✓ Så går det för Offside och Dagens ETC som stramat åt ✓ TU och Sveriges Annonsörer om politikernas klåfingrighet.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerTUDagens NyheterSvenska DagbladetDagens ETCOffsideJohan TaubertAnna ÅbergAnna CareborgHanna Riberdahl

En riktigt het fråga i mediebranschen just nu gäller regeringens förslag att strama åt reglerna kring spelreklam. I promemorian ”Särskild måttfullhet vid marknadsföring av spel till konsumenter” föreslås att

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.