Dagspress
Mediapuls växer
Publicerad: 9 augusti 2010, 06:57
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:43
Uppdragspublicisterna Mediapuls växer. Nu anställer man en projektledare.
Ämnen i artikeln:
Göteborgs-PostenMediapuls ökade förra året omsättningen med 25 procent jämfört med 2008. Resultatet landade på cirka 250 000 kronor.
– Vi räknar med att tuffa på i samma hastighet i år. Vi har ett hungrigt och bra säljgäng och dessutom är våra produkter nischade på sport, hälsa och fritid, vilket inte tog lika mycket stryk som övriga omvärlden under lågkonjunkturen, säger Anders Ungh, vd på Mediapuls.
Nu anställer Mediapuls Marcus Lasses, som senast jobbat som digitalspecialist på Göteborgs-Postens Stockholmskontor. Han ska framförallt ansvara för temabilagorna och vara inriktad på mediebyråerna.
– Vi tycker att han är mest lämpad för uppdraget och jag är övertygad om att han kommer att göra ett bra jobb.
Inom de närmaste veckorna ska Mediapuls även anställa en ny säljare.