Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Martin Timell stämmer Expressen för förtal

Publicerad: 18 Maj 2020, 09:48
Uppdaterad: 18 Maj 2020, 10:26

2018 fälldes sex tidningar, två tv-hus och en radioaktör för publiceringar som Martin Timell anmält till Pressens opinionsnämnd och Granskningsnämnden: Expressen, Aftonbladet, Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Metro, Hänt i Veckan, SVT, TV4 och Sveriges Radio.

Foto: Janne Næss

UPPDATERAD. Den tidigare TV4-programledaren Martin Timell stämmer Expressen och dess tidigare chefredaktör Thomas Mattsson för förtal. ”Jag vill inte spekulera om det här innan jag vet mer”, säger Thomas Mattsson till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Martin TimellmetooExpressenThomas Mattsson

Martin Timell har valt att stämma Expressen samt före detta chefredaktör Thomas Mattsson för förtal i samband med tidningens publiceringar under #metoo-hösten 2017. Det framkommer av en stämningsansökan vid Stockholms

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.