måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Martin Schori: Förtroendemätningarna säger mer om synen på varumärket

Publicerad: 24 januari 2023, 07:07

För några år sedan var det viktigaste för kvällstidningarna att läsarna hade förtroendet att komma vid stora nyhetshändelser. I dag är även vad folk känner viktigt, konstaterar Dagens Medias kolumnist Martin Schori tillika Aftonbladets biträdande redaktionschef och stf ansvarig utgivare.

Kvällstidningarna rankar mycket lågt i förtroendemätningar, men har sina absoluta trafiktoppar vid stora nyhetshändelser. Hur ska man tolka det? Dagens Medias kolumnist Martin Schori resonerar kring resultatet av förtroendemätningarna och läsarnas faktiska beteende.

Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladetMartin SchoriToppnyheter förmiddag

Martin Schori

martin.schori@schibsted.com


Låt oss börja med ett makabert exempel: Ponera att du hör att en lastbil har kört över människor på Drottninggatan mitt i centrala Stockholm och vill veta mer. Vad gör

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev