Dagspress
Martin Schori: Förtroendemätningarna säger mer om synen på varumärket
Publicerad: 24 januari 2023, 07:07
För några år sedan var det viktigaste för kvällstidningarna att läsarna hade förtroendet att komma vid stora nyhetshändelser. I dag är även vad folk känner viktigt, konstaterar Dagens Medias kolumnist Martin Schori tillika Aftonbladets biträdande redaktionschef och stf ansvarig utgivare.
Kvällstidningarna rankar mycket lågt i förtroendemätningar, men har sina absoluta trafiktoppar vid stora nyhetshändelser. Hur ska man tolka det? Dagens Medias kolumnist Martin Schori resonerar kring resultatet av förtroendemätningarna och läsarnas faktiska beteende.
Låt oss börja med ett makabert exempel: Ponera att du hör att en lastbil har kört över människor på Drottninggatan mitt i centrala Stockholm och vill veta mer. Vad gör
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.