Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Martin Frey: ”Väldigt mycket går att lösa digitalt”

Publicerad: 7 januari 2022, 10:56

Under sommaren tog Martin Frey på sig rollen som Sverigechef på Schibsted. För Dagens Media berättar han om året som gått och vilka löften han satt upp för nästa år.

Foto: Janne Næss

Schibsteds Sverigechef Martin Frey har lovat sig själv att inte återgå till slentrianmässigt affärsresande när samhället, förhoppningsvis, återgår till det normala under 2022.


Ämnen i artikeln:

Mediebranschen summerar 2021Schibsted

Enligt tradition avslutar Dagens Media året med en enkät där tongivande personer i branschen reflekterar kring året som varit – och det som komma skall.

Vilken var den viktigaste branschhändelsen 2021?

– Inte specifikt för mediebranschen, men återgången till kontoren, fysiska möten och införandet av hybridjobb efter ett och ett halvt år av hemarbete kändes stort. Vi får verkligen hoppas att utvecklingen inte går helt åt fel håll nu så att vi får stänga ned igen.

Vem i branschen förtjänar att hyllas lite extra efter året?

– Aftonbladet har haft en fantastisk resa. Under året passerade de för första gången 4 miljoner dagliga läsare. En galen siffra, både sett ur ett svenskt och ett internationellt perspektiv. Det tycker jag att de är värda att hyllas för.

LÄS OCKSÅ: Bakom kvällspressens rekord – så beräknas Aftonbladet och Expressens trafik

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– Att inte återgå till slentrianmässigt affärsresande när samhället, förhoppningsvis, återgår till det normala. Väldigt mycket går att lösa digitalt vilket både spar tid, pengar och på miljön.

Vilka frågor blir avgörande för branschen 2022?

– Slutförhandlingarna av Digital Services Act och Digital Markets Act som sker under 2022 kan få avgörande betydelse för branschen. Även mediestödsutredningen presenterar sin rapport under 2022.

LÄS OCKSÅ: Schibsteds nya Sverigechef: ”Ännu fler investeringar framöver”

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.