Dagspress
Marknadschefen lämnar Sydsvenskan/HD
Publicerad: 14 oktober 2014, 05:40
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:26
I samma veva som sammanslagningen av Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad slutar Katarina Liljenberg, marknadschef på de båda tidningarna.
Ämnen i artikeln:
BonnierDT
Dante Thomsen
Det är nyhetsbrevet Rapidus som erfar att HD/Sydsvenskans marknadschef Katarina Liljenberg är på väg bort.
– Vi håller på att diskutera frågan och inget är påskrivet ännu, säger Sydsvenskan/HD:s vd Lars Dahmén till Rapidus.
Han vill inte heller säga om rollen som marknadschef kommer finnas kvar i den nya organisationen.
Sedan tidigare står det klart att Helsingborgs Dagblads och Sydsvenskans gemensamma annonsavdelning ska ledas av Sydsvenskans försäljningschef Fredrik Ivansson.
Konsumentintäktsansvaret läggs i sin tur på HD:s marknadschef Tina Nybom.