Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Marknads- och försäljningsdirektören lämnar Skånskan

Publicerad: 22 Augusti 2013, 08:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

Joakim Ewetz har sagt upp sig från Skånska Dagbladet, kan Dagens Media berätta. Anledningen är en omorganisation som gör att hans tidigare roll försvinner.


Ämnen i artikeln:

Skånska Dagbladet

Joakim Ewetz kom till Skånska Dagbladet under 2010 och anställdes då som marknads- och försäljningsdirektör av den dåvarande vd:n Thomas Grahl.

Nu har han sagt upp sig, kan Dagens Media berätta.

– Det stämmer, han kom tillbaka från semestern och tänkte sig något annat i livet. Det blir så ibland, man jobbar ett tag och sedan vill man gå vidare, säger Skånska Dagbladets vd Joakim Radermacher till Dagens Media.

En bidragande orsak till att Joakim Ewetz sagt upp sig är att tjänsten som marknads- och försäljningsdirektör plockats bort. Under det senaste halvåret har Joakim Ewetz istället haft titeln försäljningsdirektör.

– Under det år som jag har varit på Skånska Dagbladet har jag delat upp den privata marknaden och annonsförsäljningen mot företag. Joakim kom in under vissa förutsättningar som nu har förändrats och det är klart att en sådan sak spelar roll när man tittar på hur kul ens jobb är, säger Joakim Radermacher.

Att dela upp rollerna beskriver han som en självklarhet.

– I min värld är det två olika områden och en uppdelning mellan marknad och försäljning är helt naturligt.

Enligt Joakim Radermacher har dialogen med Joakim Ewetz trots allt varit "jättebra".

– Vi heter båda Joakim så det kan inte bli mycket bättre. Vi har fungerat bra ihop.

Någon ersättare är inte klar i dagsläget.

– Vi håller på och förhandlar med facket just nu.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Skånska Dagbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.