Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Månadsutgivning för nya Butikstrender

Publicerad: 14 Januari 2011, 14:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Butikstrender ska skilja sig från konkurrenterna genom att göra månadsmagasin med temabilagor.


Bakom den nya upplagan av Butikstrender står Serhat Eser, med lång erfarenhet inom försäljning, och riskkapitalisten Mats Gabrielsson, via bolaget Giab.

Vd och delägare är Serhat Eser och till chefredaktör har Roland Fransson, som de senaste tio åren varit chefredaktör för tidningen Lantbrukets Affärer, anställts.

– När Butikstrender gick i konkurs hade jag och Mats Gabrielsson ett möte. Vi tyckte att det var synd att tidningen bara skulle försvinna då den var uppskattad av läsarna. Deras problem var försäljningen och där kommer jag med min bakgrund inom försäljning in, säger Serhat Eser.

Och den nya versionen av Butikstrender skiljer sig på flera punkter från sin föregångare. Istället för utgivning i tabloidformat två gånger i veckan blir det månadsutgivning och magasin. Tolv nummer per år ska släppas och upplagan ligger på cirka 14 000 per nummer. Varje nummer har ett tema. Det första numret har till exempel temat ”Planering och personal” och fem gånger per år levereras tidningen också med specialbilagor. Första numret släpps den 24 januari.

– Vi vill göra en tidning som fördjupar ämnet och som har reportage som folk vill läsa igen. Det här är en tidning man ska spara och det är förstås också ett attraktivt upplägg för annonsörerna.

Butikstrender har anlitat säljbolaget Adviser men Serhat Eser kommer själv också ta ett stort ansvar för försäljningsarbetet.

– Vi har de senaste tre månaderna pratat med läsarna och de är mycket positiva till den nya riktning vi har tagit ut. Även annonsörerna och mediebyråerna är positiva och är nyfikna på hur första numret ser ut.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.