Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Lokalpressens senaste strategi – hantera fler medieköp

Publicerad: 24 Oktober 2019, 07:53

Mattias Johansson på VK Media, Morgan Andersson på Gota Media och Monica Zetterberg berättar om hur de har vidgat sina affärsområden för att anpassa sig till det föränderliga medielandskapet.

I jakten efter nya intäkter på en dalande printmarknad startar de lokala tidningshusen både mediebyrå och hanterar medieköp i techjättarnas kanaler. ✓ Därför köper de extern media ✓ Så håller sig VK Media opartiska ✓ Sveriges Mediebyråer: ”Oetiskt att de kallar det för mediebyrå”.


Ämnen i artikeln:

Gota MediaSveriges MediebyråerStampen

De lokala mediehusen gör allt för att hitta ytterligare intäktsben när printintäkterna forsätter att vika och de digitala inkomsterna släpar efter. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.