Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Lokalpressens senaste strategi – hantera fler medieköp

Publicerad: 24 Oktober 2019, 07:53

Mattias Johansson på VK Media, Morgan Andersson på Gota Media och Monica Zetterberg berättar om hur de har vidgat sina affärsområden för att anpassa sig till det föränderliga medielandskapet.

I jakten efter nya intäkter på en dalande printmarknad startar de lokala tidningshusen både mediebyrå och hanterar medieköp i techjättarnas kanaler. ✓ Därför köper de extern media ✓ Så håller sig VK Media opartiska ✓ Sveriges Mediebyråer: ”Oetiskt att de kallar det för mediebyrå”.


Ämnen i artikeln:

StampenGota MediaSveriges Mediebyråer

De lokala mediehusen gör allt för att hitta ytterligare intäktsben när printintäkterna forsätter att vika och de digitala inkomsterna släpar efter. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.