Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Lokalpressens senaste strategi – hantera fler medieköp

Publicerad: 24 Oktober 2019, 07:53

Mattias Johansson på VK Media, Morgan Andersson på Gota Media och Monica Zetterberg berättar om hur de har vidgat sina affärsområden för att anpassa sig till det föränderliga medielandskapet.

I jakten efter nya intäkter på en dalande printmarknad startar de lokala tidningshusen både mediebyrå och hanterar medieköp i techjättarnas kanaler. ✓ Därför köper de extern media ✓ Så håller sig VK Media opartiska ✓ Sveriges Mediebyråer: ”Oetiskt att de kallar det för mediebyrå”.


Ämnen i artikeln:

Gota MediaSveriges MediebyråerStampen

De lokala mediehusen gör allt för att hitta ytterligare intäktsben när printintäkterna forsätter att vika och de digitala inkomsterna släpar efter. 

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.