fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Lokalpressens senaste strategi – hantera fler medieköp

Publicerad: 24 oktober 2019, 07:53

Mattias Johansson på VK Media, Morgan Andersson på Gota Media och Monica Zetterberg berättar om hur de har vidgat sina affärsområden för att anpassa sig till det föränderliga medielandskapet.

I jakten efter nya intäkter på en dalande printmarknad startar de lokala tidningshusen både mediebyrå och hanterar medieköp i techjättarnas kanaler. ✓ Därför köper de extern media ✓ Så håller sig VK Media opartiska ✓ Sveriges Mediebyråer: ”Oetiskt att de kallar det för mediebyrå”.

Ämnen i artikeln:

Gota MediaStampenSveriges MediebyråerDagspress

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


De lokala mediehusen gör allt för att hitta ytterligare intäktsben när printintäkterna forsätter att vika och de digitala inkomsterna släpar efter. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev