Dagspress
Lokalpressens senaste strategi – hantera fler medieköp
Publicerad: 24 oktober 2019, 07:53
Mattias Johansson på VK Media, Morgan Andersson på Gota Media och Monica Zetterberg berättar om hur de har vidgat sina affärsområden för att anpassa sig till det föränderliga medielandskapet.
I jakten efter nya intäkter på en dalande printmarknad startar de lokala tidningshusen både mediebyrå och hanterar medieköp i techjättarnas kanaler. ✓ Därför köper de extern media ✓ Så håller sig VK Media opartiska ✓ Sveriges Mediebyråer: ”Oetiskt att de kallar det för mediebyrå”.
De lokala mediehusen gör allt för att hitta ytterligare intäktsben när printintäkterna forsätter att vika och de digitala inkomsterna släpar efter.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.