Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Life möter Microsoft i åttondelsfinal

Publicerad: 16 Juli 2009, 11:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

Röjning och Life slår ut Volt ur Reklamcupen.


Sommarromanser är bättre än penisförstoringar. Det tycker juryn i DN:s reklamcup som utser byrån Röjning med kunden Life till segrare i dagens match med siffrorna 4-2 mot Volts annons för flygbolaget Norwegian. Dagensmedia.ses läsare har samma uppfattning, där anser två tredjedelar att Röjnings annons är den bästa.

Vinnarannonsen marknadsför den uppmärksammade spikmattan med payoffen är "Sommarromans." och copyn "Det är lätt att bli förälskad i Yantramattan. Första gången kan det göra lite ont men snart sprider sig värmen i kroppen som löser muskelspänningar, ger djupare vila och ny energi."

Därmed blir det Life som står för motståndet till McCann och Microsoft i åttondelsfinalen.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.