Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 27 april 2020, 07:08
En del av Dagens industris sajtbesökare bjuds av Lexus på en månads gratis digital prenumeration.
Foto: Skärmdump + Janne Næss
Utvalda Di-läsare får under en månad ett gratis digitalt abonnemang sponsrat av biltillverkaren Lexus.
Ämnen i artikeln:
Dagens IndustriLexus låser upp allt låst material på Dagens industris sajt i en månad för en viss procent av besökarna som väljs ut slumpmässigt. Det nya annonsformatet presenterades på måndagsmorgonen.
– Kvalitetsjournalistik är viktigare än någonsin. Det märker vi av inte minst på den höga läsningen av våra granskningar och analyser den senaste tiden. Vi som bevakar hur Corona påverkar bland annat näringslivet och jobben, märker att det finns ett mycket stort intresse för information, rådgivande journalistik, granskningar och bevakning av omvärlden, säger Dagens industris chefredaktör Peter Fellman.
För att ta del av erbjudandet krävs en registrering med namn och e-post. När en månad passerat upphör prenumerationen automatiskt.
– Tillsammans med Di har vi jobbat fram denna lösning där vi ser att alla parter gagnas på ett innovativt sätt säger Fredrik Lagerström mediechef på reklam- och mediebyrån The&Partnership som har varit med och tagit fram lösningen.
En annan biltillverkare, Audi, kommunicerade i förra veckan ett liknande samarbete med Svenska Dagbladet. Men i det fallet handlar det om att Audi bjuder icke-prenumeranter på ett besök innanför SvD:s betalvägg.
Ämnen i artikeln:
Dagens Industri