Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 3, 2015

Publicerad: 18 Februari 2015, 08:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

Kolla innehållet i nummer 3, 2015, av Dagens Media. Tidningen innehåller även nummer 4 av Branschanalys – den här gången om snabbmatskedjorna.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nya numret av Dagens Media synar vi läget för Sveriges stora dagstidningar. Vi berättar om deras räckvidder, digitala intäkter i förhållande till de analoga, samt om det lönsamma året 2014 – då DI, DN, SvD, Aftonbladet och Expressen gjorde en gemensam vinst på 700 miljoner kronor.

Vi berättar också om mediehusens jakt på nya intäkter – bland annat genom stora satsningar på branded content.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

HÄR ÄR ARTIKLARNA:

Marknadschefernas största utmaningar under 2015

• Nu höjs kraven på att "last klick"-modellen måste skrotas –  Carat: "Hög tid att lyfta blicken"

Facebook ska visa sitt värde

• Krönika Johan Ekelin: "Ta din kundupplevelse till nästa nivå"

• Total oenighet i förhandlingarna om tv-avtal – "Kunder flyttar från linjär-tv"

TV4:s Michael Grimborg: "Nya kunder har säkrat plats"

• Krönika: Karl-Oskar Tjernström: Vad skulle hända om Google gick in i vår kategori?

• Varumärkeskoll: Ikea anses billigast, pålitligast – men inte så kul

• Krönika Carl Wåreus: "Dags att ta reklamtröttheten på allvar"

– Tre säljchefer på medierna svarar: Så tycker vi om mediernas ansvar för reklamtröttheten

XL Outdoor tar hem kontrakt på nya ytor

• Intervju med Opels kommunikationschef om fördomskampanjen: "Jag har fått utmana mina egna fördomar"

• Intervju med kreatörerna Carl von der Lancken och Lise Skovsted Larsen om hur de lyckades få jobb på toppbyråer i New York, Melbourne och London

• Ledare: Räkna med fortsatt stålbad

• Debatt Robert Almqvist: En riktig dikeskörning inom content

• 5 frågor till Sveriges Annonsörers jurist – vad är det annonsörerna behöver hjälp med?

• Backspegeln: Hur gik det med tamponger som mediekanal?

• Dagens Medias Erik Wisterberg listar mediecheferna som vässat sin tävlingsinstinkt via lovande sportkarriärer

• Hallå där Dan Morén som under sin tid som försäljningchef på Metro hade plastsäckar fulla med tusenlappar – där utvalda anställda fick stoppa ner näven

TEMA: DAGSPRESS

• Siffrorna som ger en ny bild av dagspressens kris

•  Schibsteds vd: "Man lurar sig själv om man tror att krisen är över"

• Kvällstidningarna satsar på branded content – men från två olika håll

Gratistidningskampen i Stockholm – slaget om läsarna står i varje kvarter

• Intervju med Metros vd Andreas Ohlson: "Vi behövde 100 procent digital kompetens"

• Läsarboom i mobilen – men varför hänger inte pengarna med?

BRANSCHANALYS NUMMER 4 – OM SNABBMAT

• Ledare: "Pölsa – då åt vi på McDonald's"

• Kräsna konsumenter kräver mer av snabbmatskedjorna

Sibyllas vd: "Vi kommer att få se fler premiumprodukter"

• Comeback för Burger King i år – här är alla kedjornas medieköp

McDonald's gör kommunikationen mer personlig

• Intressen viktigast i sociala medier

CSR-trenden – Hållbarhet, hälsa och klimat tar plats i reklamen

MK RapportenTacobar vill expandera mera

– Analys Heléne WernerMediekompaniet: "McDonald's upplevs snabba – men inte så trevliga"

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.