Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag12.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 17, 2015

Publicerad: 14 Oktober 2015, 08:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:25

Här är innehållet i nya numret av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Programmatic-boomen möts nu av kritik – från annonsörer som känner sig lurade. I stället pekas mellanhänderna ut som de stora vinnarna.

Dagens Media har i nummer 17, 2015 pratat med en rad marknadschefer som berättar om mediebyråernas stora påslag.

Läs också om hur nyhetssajternas startsidor tappar kraft. Vi reder ut vad det får för konsekvenser när medierna blir allt mer beroende av externa aktörer som Facebook.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

 

HÄR ÄR MER UR INNEHÅLLET:

 

Vattenfall får bottenbetyg i ny mätning – tre gånger sämre än den näst sämsta konkurrenten. Godel placerar sig i topp.

Volkswagen har förlorat hälften av de potentiella köparna – på en vecka. Läs om hur den tyska biljätten hanterar krisen.

WWF:s första kampanj på Instagram. Läs om resultatet.

– KRÖNIKA: Vem äger kundupplevlsen? Karl-Oskar Tjernström skriver om hur olika företag med snarlika affärsmodeller lyckas.

– Åhléns marknadschef Lina Söderqvist berättar om hur hon vill utmana normer i marknadsföringen.

– Varumärkeskoll: Hård kamp mellan Fritidsresor och Ving – men främsta hotet kommer från annan håll.

– KRÖNIKA: "En bubbla av likasinnade" – Isobars Nils Andersson Wimby skriver om riskerna med utvecklingen online.

– Live-sändningar ska lyfta dagspressen. Flera landsortstidningar tar upp kampen om webb-tittandet.

– Ny studie: Så olika uppfattas samma reklam på olika plattformar. Brittiska Channel 4 sågar Youtube

– Direktpress lanserar kundtidningar.

– SPECIAL: Så ska robotar och människor kunna samspela.

– Här är topplistan över Sveriges mest hållbara företag. Tony Apéria förklarar vad de har att vinna.

IUM:s globala strategichef: "Globala annonsörer investerar i närheten av vad de borde i Sverige".

– Här är Årets Inhousbyrå. Mobiloperatören Tre segrare i Dagens Medias tävling.

Scream Skåne byter vdPatrik Andersson tar över hos konkurrenten.

North Alliance toppchef Thomas Høgebøl tar sikte på USA.

– BACKSPEGELN: "Saab är tillbaka för att stanna". Fyra år senare berättar tidigare mediechefen Ingela Urholm: "Jag höll ut så länge jag vågade".

– LISTAN: Här fem smarta sätt att använda Instragram som mediekanal.

– SISTA SIDAN: Aftonbladetreportern Tobbe Ek lägger beslag på Idol-godiset – varje vecka. "Jag blir lynchad om jag inte kommer hem med en rejäl godisskål", säger han.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.