Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 15, 2013

Publicerad: 11 September 2013, 08:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Kolla innehållet i nya numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nummer 15, 2013, berättar vi bland annat storyn om internetfenomenet " PewDiePie", den 23-årige svensken Felix Kjellberg som är världens största Youtube-stjärna. Dessutom fördjupar vi oss i Ardeos mediebyråundersökning, och berättar vilka av mediernas försäljningsorganisationer som är bäst – och sämst.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Du kan ladda ner och läsa tidningen i läsplatta, mobilen eller på din dator via App Store eller Google Play.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• 2013 – en rabattfest i dagspressen

Dagens Nyheter: "Nu ser vi att det ljusnar"

Expressen: "Vi har gått bättre mot Aftonbladet"

• Storyn om Felix "PewDiePie" Kjellberg – som ensam tjänar över 1 miljon kronor i månaden på Youtube

• Mediebyråundersökningen: Mediekompaniet knuffar ner Metro från tronen

– Mediebyråernas dom över mediesäljarna – "Det kan de bli bättre på"

– 1 av 3 tror på minskade investeringar

• Tv på nätet tar över – sport från C More lyfts in i TV4 Play Premium

• Webbisoder – serier på webben – ska locka de unga tittarna

• Kriget om sporträttigheter resulterade i brakförluster

– " C More står inför en kollaps – marknaden kommer att minska"

Kentaro tappade EM-kvalet – det öppnade för SBS Discovery

• Förlagen startar allt färre nya tidskrifter, enligt statisitk från PRV

• Männen dominerar på Berghs – "Problemet är inte att hitta kvinnor, problemet är att de oftare tackar nej"

Adobe: "Mer appar – mindre talang"

Primes Tom Beckman: "Innehållet sprids inte av sig självt – jobba som en redaktion"

SPP laddar om med nya byråer – så går det i kampen mellan pensionsjättarna

Friskis & Svettis tappar sitt försprång – nu letar kedjan ny byrå

• Här betalar du själv – alla kan köpa annonsplats med Takespaces crowdfunding

• Riktat ljud boostar försäljningen i landets köpcentrum

• Intervju med BBC:s Stephen Sackur, som leder "Hardtalk": "En före detta president hotade med advokater"

• Reklambyråerna hänger löst, enligt Dagens Medias och Netigates undersökning Marknadschefsbarometern

– Enkät bland marknadschefer: Därför bytte vi byrå

• Pitchtätt för reklambyråerna – flera tunga varumärken söker ny partner

Adform släpper 19 nya format för RTB – så tycker digitalrådgivarna

HBO Nordic gör stor förlust

• Krönika LynxEyes Johan Ekelin: "Kundmötet – nyckeln till att sticka ut"

• Debatt Tommy Lindström om marknadschefens nya roll: "Analys och teknologi slår kreativitet"

• Dagens Medias Erik Wisterberg listar de jobbigaste kommunikationsjobben just nu

• Hallå där, Jonas Holmstrand, universitetslektor och docent i Nya Testamentets exegetik vid Uppsala Universitet – Var Jesus sosse?

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.