Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Läs Dagens Media på papper – här är senaste numret

Publicerad: 9 november 2011, 08:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

Kolla innehållet i nummer 19, 2011.


Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tidningen både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

I nummer 19, 2011, fördjupar vi oss bland annat i tidskrifter och digitala medier, med anledning av att Tidskriftsdagen och Sime arrangeras i anslutning till att tidningen ges ut.

Här är innehållet i senaste numret:

• Vattenfall gör iskall kursändring – börjar trycka på pris och produkt, fimpar miljön

– Eon svarar med stor offensiv i digitala medier

• Han ska rädda JC – nye vd:n listar fem områden som klädkedjan måste förändra för att överleva

• Artikelserien om USA, del 2: Adstruc – systemet som revolutionerar USA:s utomhusmarknad

– JC Decaux i Sverige följer efter – Clear Channel skeptiska

• VW:s Bubbla blir manligare – ny kommunikation signerad Nine Yards och DDB

• Mediernas spariver oroar mediebyråerna – Bizkits printchef: "Jag känner att man slår sönder sin produkt"

• Krönika Martin Gelin: Ett gammalt sätt att sprida nya idéer

• IRM: Företagen skär först i eventbudgeten. Eventbyråerna svarar: Struntprat!

• TV4 vill chockhöja reklampriserna. Mediebyråernas svar: Gör bättre program i stället

– Tv-kaoset ska stoppas med högre pris och bättre tablå

• SOK:s sponsring ska fördubblas fram till 2016

• Zenbuddism höjer kreativiteten på King

• Topp fem tillbaka i nästa nummer

• CASET: Tele2 – en kaxig uppstickare i 20 år

• Forskning & Utbildning: Billiga matvaror – nej tack. Kunderna fortsätter köpa dyra varumärken, trots lågkonjunkturen

• Spotify bygger kontor för 450 anställda – och en fotbollsplan

TEMA TIDSKRIFTER:

• Bloggstjärnorna tar över i print

– Kommentar Martin Schori: Vad händer när de tröttnar och drar vidare?

• Bonnier har högst försäljning per läsare, visar Dagens Medias genomgång av förlagen

• Populärpressen vänder ner 2012

• Magasinsdöden breder ut sig – tio magasin har lagts ner inom loppet av en månad

... men historia är fortsatt glödhett

• Sveriges största tidskriftsannonsörer: Han har ökat köpen – med 2200 procent

• "Vi har blivit tuffare" – Dagens Samhälle kan ta storslam

• Så slåss förlagen på nätet.

– Allers affärsdirektör: Våra sajter har låg trafik och få annonsörer – men det är något vi ska ändra på

– LRF Media: Det är inget stort kliv vi tar

• Tre tips för bättre annonsering i mobilen

TEMA DIGITALT:

• Så jobbar mediebyråerna digitalt – stor artikel och enkät med mediebyråledarna

• Ola Ahlvarsson om årets Sime: Svårt år att förstå

• Framtidsbolagen – här är tre nordiska tjänster som ska erövra världen efter Spotify och Skype

• Rundabordssamtal: Fem unga personer på mediebyråer, pr-byråer, reklambyråer, och reklamskolor berättar om hur de vill förändra byråvärlden och marknadsföringen

• McDonalds digitala satsning ger resultat – Marknadschefen: Vi upplevs som ett mer modernt företag än tidigare

• Fler bolag i tv-soffan

• Han utvecklade sin första Iphoneapp – som tioåring. Puck Meerburg: Man behöver inte vara så smart

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.