Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 6, 2013

Publicerad: 3 April 2013, 07:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Kolla innehållet i årets sjätte nummer.


I vårt senaste nummer berättar vi om bland annat om hur den statliga eljätten Vattenfalls varumärke rasar efter Nuonskandalen. Dessutom får du läsa om att de kommersiella tv-bolagens säljfest bromsar in.

Som prenumerant på DM Total får du tillgång till hela vår tidning – såväl i pappersform som digitalt för läsplatta och smartphone. Dessutom får du naturligtvis även ta del av allt material på dagensmedia.se som ryms i vårt nya erbjudande DM Digital.

Här är innehållet i nummer 6:

• Plantagen lanserar eget tv-program

– Inför våren hårdsatsar trädgårdsjätten på sina egna kanaler, och producerar både ny kundtidning och ett tv-program.

– Konkurrenten bygger istället ut sin kundklubb.

• Philips styr om till helt digitala kanaler – nästa steg är mobilen

• Vattenfall rasar efter skandalen

– Nuonskandalen och en kritisk rapport har sargat eljättens varumärke

– Småbolagens varumärken placerar sig i topp

• Så slåss högskolor och universitet om studenterna

– Luleå Tekniska högskola köper mest

• Silva väljer ny reklambyrå

• Investeringarna i tv bromsar in

– Minskar 19 procent enligt mediebyråbarometern

– Internet och sök fortsätter öka

• Efter brytningen med TV4 – Ica ska fördubbla försäljningen i butiks-tv

• Företagens inlägg på Facebook granskas av Datainspektionen

• PPM-dosan har stöpt om radiomarknaden: "Har blivit ett räckviddsmedie"

• Gymturné ska lyfta Skånemejerier

• Stor intervju: Komms pr-grupp avslöjar hur de vill utbilda branschen

• Krönika av Carin Fredlund: "Många envisas med att spika upp staket"

• Mediebyråerna rustar digitalt: "Hängde inte med – det öppnade dörren för andra"

• Krönika av Stefan Melesko: "Vad ska Bonnier sälja nästa gång?"

• Annonsörerna mot strömmen – ökar i print

• Så föddes Berlinbyrån Heldisch

• Sverige jagar talanger under Cannes Lions – Made @Sweden ska locka studenter

• 7 av 10 är män i svenska medier: "Går alldeles för långsamt"

• Krönika av Anders Rydell: "Jakten på den sista kvinnan är pinsam"

• Fem säkra vårtecken – Dagens Medias Madeleine Östlund listar

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.